Special ict

Special ict = Special Information & Communication Technology for Special & General Education

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Dyslexia movie: Dyslecksia The Movement, Μια ακόμη διαφορετική ταινία για τη δυσλεξία

Τριάντα πέντε εκατομμύρια Αμερικανοί είναι δυσλεκτικοί. Ένας από αυτούς, ο  Harvey Hubbell V έχει δημιουργήσει μία ομάδα και γυρίζουν ένα ντοκιμαντέρ σχετικά με τη δυσλεξία με σκοπό τη διάδοση της συνειδητοποίησης αναφορικά με την αποδοχή της διαφοράς. Σκοπεύει να μοιραστεί τους  προσωπικούς του αγώνες, αλλά και να ρίξει περισσότερο φως σχετικά με τις τελευταίες έρευνες αναφορικά με τη δυσλεξία για την κοινωνία, τους εκπαιδευτικούς και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Εαν νομίζετε οτι δε χρειάζεται κάτι τέτοιο....ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω βίντεο!

Για το λόγο αυτό προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα για την ολοκλήρωση του ντοκυμαντέρ. Εαν νομίζετε οτι πρέπει να βοηθήσετε μπορείτε να ενισχύσετε την εκστρατεία αυτή ευαισθητοποίησης με τη σειρά σας. Ακολουθήστε τις συνδέσεις στους παρακάτω ιστότοπους για να ενημερωθείτε.
Η σελίδα τους στο Facebook περιμένει ένα Like .Μπείτε στο forum και μοιραστείτε μαζί τους προβληματισμούς σχετικά με τη Δυσλεξία! Ακολουθήστε τους στο Twitter @dislecksiamovie και διαδώστε την προσπάθειά τους!

Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2011

Αντίο κύριε Jobs... Farewell Mr Jobs! iSaluteyou

Όλοι όσοι αγαπάμε την Τεχνολογία και τη χρησιμοποιούμε δεν μπορεί να μην έχουμε θαυμάσει κάποιο από τα ευρήματα τα οποία οραματίστηκε ο Steve Jobs. Η χτεσινή είδηση θανάτου άγγιξε τους περισσότερους. Οι αναρτήσεις ανέβαιναν στα blogs, στο facebook συνεχώς είχε κοινοποιήσεις συνδέσμων με την είδηση του θανάτου ενός μεγάλου οραματιστή, στο twitter μηνύματα και εκδηλώσει θαυμασμού και λύπης #SteveJobs. Εμείς, ως ένα blog το οποίο θεωρεί οτι ειδικά οι εφαρμογές για iphone & ipad βοηθούν ιδιαίτερα τους μαθητές με αναπηρίες εκφράζουμε τη λύπη μας καθώς η ψηφιακή εποχή έχασε έναν από τους οραματιστές της που ουσιαστικά την όρισαν. Αντίο κύριε Jobs!
Οι σχετικοί σύνδεσμοι είναι αμέτρητοι... Απλώς παραθέτουμε το ψηφιακό μουσείο της apple, μέρος από την ξεχωριστή ομιλία του στο Stanford University “Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma — which is living with the results of other people’s thinking. Don’t let the noise of others’ opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary" Steve Jobs....                                      
                    Farewell Mr Jobs!   iSaluteyou










Παραδείγματα από την έμπνευση που προσέφερε ακόμη και ο χαμός
 του...

 

Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011

Ελεύθερα λογισμικά για ΑμεΑ από το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Στον ιστότοπο του Πανεπιστημίου Αθηνών παρουσιάζονται με ένα οργανωμένο και συστηματικό τρόπο τα βοηθήματα που επιλέχθηκαν ύστερα από έρευνα στο Διαδίκτυο και δοκιμάστηκαν στο Εργαστήριο Φωνής και Προσβασιμότητας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Για κάθε Ελεύθερα Διαθέσιμο Λογισμικό δίνεται μια τυποποιημένη σύντομη περιγραφή με τις περισσότερο χρήσιμες πληροφορίες όπως: όνομα προϊόντος, έκδοση, κατασκευαστής, κατηγορία προϊόντος, σχετιζόμενες αναπηρίες, περιγραφή εφαρμογής, λειτουργικό σύστημα, διαδικασία εγκατάστασης, ρυθμίσεις, και τρόπος λήψης του λογισμικού.
Μπορεί κάποιος να πλοηγηθεί στη σελίδα με τρεις τρόπους:
  • "Παρουσίαση κατά Αναπηρία". Επιλέγοντας τη συγκεκριμένη κατηγορία αναπηρίας που επιθυμεί κάποιος  εμφανίζονται όλα τα βοηθήματα που περιλαμβάνονται σε αυτήν.
  • "Παρουσίαση κατά Βοήθημα". Επιλέγοντας μια από τις κατηγορίες βοηθημάτων εμφανίζονται όλα τα βοηθήματα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
  • "Εμφάνιση Όλων". Εδώ μπορεί να δει όλα τα βοηθήματα.
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής προσφέρουν σήμερα σημαντικές δυνατότητες που διευκολύνουν την καθημερινή ζωή και την κοινωνική ένταξη των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) και των ηλικιωμένων.
Οι λύσεις αυτές που ονομάζονται Υποστηρικτικές Τεχνολογίες, αποτελούνται από ειδικό εξοπλισμό και λογισμικό για Η/Υ και παρουσιάζονται με συστηματικό τρόπο στην ιστοθέση http://e-bility.gr/.
Περισσότερα σχετικά με ελεύθερο λογισμικό εδώ.  Αναλυτικές πληροφορίες γενικά γι ατην προσβασιμότητα των φοιτητών υπάρχουν στη Μονάδα Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία (ΦμεΑ) .

Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011

Special Education Teachers! Αφιερωμένο στην ημέρα του Δασκάλου

Σήμερα, 5 Οκτωβρίου, είναι σύμφωνα με την Unesco η Παγκόσμια ημέρα του Δασκάλου! Αφιερώνω αυτή τη μέρα στους Δασκάλους μου, πρώτα απ` όλους, έπειτα στους αγαπητούς συναδέλφους και ιδιαίτερα στους Δασκάλους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Και μερικά βιντεάκια για να θυμόμαστε πως φτάσαμε εδώ και τι μπορεί να γίνει σε μία ημέρα....

Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2011

Σχολικός εκφοβισμός και άτομα με αναπηρίες

Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying), το γνωστό φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, εμφανίζεται ιδιαίτερα στα άτομα με αναπηρίες. Σύμφωνα με τη Wikipedia, o σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο). Με βάση τα αποτελέσματα μιας μελέτης που πραγματοποίησε η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου σε συνεργασία με την Παιδαγωγική σχολή του ΑΠΘ, το 25% των μαθητών συνολικά έχει υποστεί κάποια μορφή εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος με συχνότητα δύο ως τρεις φορές το μήνα ή και περισσότερο. Τα αγόρια είναι πιο συχνά θύτες και θύματα εκφοβιστικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στο σχολικό περιβάλλον σε χώρους χωρίς επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, όπως η αυλή, ο διάδρομος και η τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Η κατάσταση αυτή μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού αρχικά νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά-θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι.
Στο σημείο αυτό παρουσιάζεται βίντεο ατόμου με αναπηρία που εξομολογείται τι βίωσε...

Από την άλλη μεριά οι γονείς συνήθως δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και δηλώνουν άγνοια. Αυτό συμβαίνει γιατί τα θύματα εξομολογούνται το γεγονός του εκφοβισμού συχνότερα σε φίλους τους. Αν όμως οι γονείς εντοπίσουν κάποιο από τα προαναφερθέντα συμπτώματα και υποψιάζονται ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού κρίνεται αναγκαίο να προσεγγίσουν το παιδί και να αντιδράσουν απευθυνόμενοι αρχικά στους εκπαιδευτικούς και στις αρμόδιες Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το παιδί να αισθανθεί ότι έχει στήριγμα τους γονείς του και το σχολείο. Ιδιαίτερα χρήσιμος είναι αυτός ο οδηγός για το σχολικό εκφοβισμό στα ΑμεΑ.
 Επιπλέον, οι ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «μιλούν».
Με βάση προτάσεις που παρουσιάστηκαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τονίστηκε η ανάγκη εντοπισμού και επίλυσης των κοινωνικών προβλημάτων που σχετίζονται με τη νεανική εγκληματικότητα. Επισημάνθηκε ακόμα, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών που καλούνται να ακολουθήσουν ενιαία γραμμή για την αντιμετώπιση της βίας, η ενθάρρυνση των νέων για συμμετοχή τους στα κοινά και στον αθλητισμό, η προβολή σωστών προτύπων συμπεριφοράς, αλλά και η συνεργασία με φορείς που αγωνίζονται για την εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας.
Για το λόγο αυτό παρακάτω ακολουθούν συνδέσεις με βίντεο μαθητών



 και φοιτητών που συμβάλλουν ενεργά


αλλά και βίντεο με οδηγίες για γονείς



και οδηγίες εκπαιδευτικών




καθώς και υλικό σχετικά με το τι πρέπει να γίνει με ταυτόχρονη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.
Υλικό επιπλεόν για εκπαιδευτικούς εδώ

Ας μην ξεχνάμε κοινωνία είμαστε όλοι μας...