Special ict

Special ict = Special Information & Communication Technology for Special & General Education

Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2012

Δημιουργικά εργαλεία για δημιουργικούς εκπαιδευτικούς!

Αρχικά θα αναφερθούμε στο λογισμικό iBooks Author, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση με ποικίλους τρόπους. Στο εξωτερικό οι πιο διαδεδομένες χρήσεις είναι: α) δημιουργία υλικού από τον/την εκπαιδευτικό για μελέτη από το/τη μαθητή/τρια, προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους και στις δυνατότητές τους, β) οι μαθητές/τριες δημιουργούν ένα iΒook είτε ως αποτέλεσμα ενός project ή μιας εργασίας (βλ. και στη δευτεροβάθμια "ερευνητικές εργασίες"), γ) ο/η εκπαιδευτικός δημιουργεί ένα iBook και το ενημερώνει συνεχώς με σκοπό τη χρήση του ως εγχειρίδιο ή ως συμπλήρωμα του επίσημου εγχειριδίου.
Η παραγωγή διδακτικού υλικού από τους ίδους τους μαθητές είναι μία από τις ιδέες που προτείνονται (πηγή).

Η ιδιαίτερη χρησιμότητα του iBooks Author  είναι ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες πρόσβασης, που παρέχει το ipad, από τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Ένας εκπαιδευτικός που ενδιαφέρεται να συμπεριλάβει όλους τους μαθητές του ανεξαρτήτως αναπηρίας, αλλά και στυλ μάθησης μπορεί να δημιουργήσει εξαιρετικό υλικό. Το αποτέλεσμα μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ελκυστικό καθώς παρέχονται δωρεάν αρκετά υλικά αλλά και το ίδιο το πρόγραμμα.  Σε άλλες χώρες αναφέρονται στο μέλλον της εκπαίδευσης..!
Θα θέλαμε να είμαστε συγκρατημένοι σε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Δεν μπορούμε όμως να είμαστε συγρατημένοι ως προς την ελκυστικότητά του στους μαθητές μας και στις δυνατότητες που μας παρέχει. Ο σκεπτικισμός των εκπαιδευτικών παραμένει... (βλέπε σχετικό άρθρο). Περισσότερα σχετικά με την παιδαγωγική με ipad (ipadagogics), άλλες χρήσεις του iBooks Author και ανάλογων λογισμικών σε επόμενες αναρτήσεις. Κλέινοντας θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι βρίσκεται σε προετοιμασία έκδοσης e-pub -από το συντάκτη του ιστολογίου- με σκοπό τη χρήση της από εκπαιδευτικούς και στελέχη της εκπαίδευσης. Εαν σας ενδιαφέρει, παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας!


Δεν υπάρχουν σχόλια: